Élelmiszerek reklámozása
Élő vagy animációs média szereplő (televízió, rádió, sajtó) szereplő csak abban az esetben jelenhet meg reklámban, ha egyértelműen elválasztható az adott hirdetés a műsortól, de kifejezetten gyermekműsorokból ismert szereplőkkel készült reklám már nem tehető közzé a nekik szánt műsorok környezetében.
Egészséges étrend és életvitel
A kódex előírásai még azt is kikötik, hogy a reklámok nem buzdíthatnak lefekvés előtti evésre, ivásra, és a szülők szerepét nem is áshatják alá az étrend, életvitel kiválasztása tekintetében.
A gyermekek közösségében elfogadott státuszára, népszerűségére, sportsikerére, intelligenciájának növelésére tett ígérettel nem tévesztheti meg a reklám a gyermekeket, de sürgetést sem tartalmazhat (pl. most, csak).
Az evészavaros betegségek (bulimia, anorexia) általában egy fogyókúrával kezdődnek gyerekkorban, hiszen ma már „divat” fogyókúrázni. Már a kiskamaszok félnek az elhízástól, és példaképeik extra vékony, kórosan sovány modellek. Ezért is tilos a Kódex szerint 18 éven aluliaknak súlycsökkentő szereket reklámozni. De emellett az ilyen termékek reklámja nem is sugallhatja, hogy a kóros soványság vonzó, ill. a súlycsökkenés mértékére és ütemére is tilos utalást tenni.
Az élelmiszergyártók felelős gyakorlatát mutatja az ún. EU Pledge aminek keretében nem reklámozzák a táplálkozási profilba nem illeszkedő termékeket 12 éven aluli gyermekeknek tévében, sajtóban és a honlapjaikon. 2016 decemberétől pedig mozira, rádióra, a mobilmarketingre és a direkt marketingre is kiterjesztik a vállalást. A célközönség 65%-nak 12 éven felülinek kell lennie. Ahol nincs pontos mérési lehetőség, ott a tartalom számít, nem lehet a reklám elsődlegesen a gyermekek számára vonzó.
Az egészséges életmódra és kiegyensúlyozott táplálkozásra nevelés érdekében az élelmiszerek és nem alkoholos italok (üdítő-italok) reklámozására is kiemelt figyelem irányul a gyermekek védelmében.