Társadalmi érzékenység, erkölcs, szexualitás

A gyermek- és fiatalkorúak erkölcseinek védelme minden reklámmal foglalkozó (jogi és etikai) szabály fontos része.

Reklám tárgya

  • szexuális szolgáltatás reklámja
  • tilos az olyan áru reklámja, amely szexuális ingerkeltésre irányul (tehát maga a termék célozza a szexuális ingerkeltést)

Reklám tartalma

  • Társadalom erkölcsi etikai normáit nem sértheti
  • szexualitás öncélú használata
  • pornográf reklám tilalma
  • hátrányos megkülönböztetés, diszkrimináció tilalma
  • ami sajtóban elfogadható, nem biztos, hogy közterületen is (erkölcs)
  • könyv vagy műsor vagy film reklámja

Televízióban a korhatár szerinti besorolások „kiterjesztéseként” alkalmazható megkötés, hogy önszabályozás keretében gyermekműsorok nem tesznek közzé reklámot, ha az szellemileg-erkölcsileg a gyermekek kárára lehet. Ilyen lehet például a felnőtt tartalmú vagy kétértelmű reklám (pl. a reklám szövege felnőttek számára szexuális utalást, párkapcsolati humort tartalmaz), vagy ha a reklám tartalma, képi megjelenítése megnehezíti a gyermekkorú néző számára a reklámként való azonosítást (rajzfilmfigurákat, mesét tartalmaz).