Mit értünk reklám alatt? Mi panaszolható? A reklám fogalma
A reklámokat három nagy csoportra oszthatjuk: gazdasági reklám, társadalmi célú reklám, politikai reklám.
A reklám szabályai elsősorban a gazdasági célú reklámokra vonatkoznak.
A gazdasági reklám fogalma tágan értelmezhető, a klasszikus reklámtól, vagyis a termék minden médiában történő kommunikációjától a csomagoláson át a kóstoltatásig, és a vásárlásösztönzési módszerekig, vagyis promócióig.
A társadalmi célú reklám mint az elnevezése is mutatja, nem szolgál közvetlenül profitcélokat. Célja egy adott problémára, témakörre, adományozásra való figyelemfelhívás, közzétevői többnyire civil szervezetek, alapítványok.
A társadalmi célú reklámok tartalmáról rendelkezik a Magyar Reklámetikai Kódex a témához illeszkedően (pl. nem öncélú sokkoló képek megengedhetők), illetve a médiatörvény.
Politikai reklámokat tartalma nem reklámszabályozási kérdés, ezért a politikai reklámokra vonatkozó szabályt itt ne keressen, és panaszt se küldjön.