Társadalmi érzékenység, erkölcs, szexualitás
A gyermek- és fiatalkorúak erkölcseinek védelme minden reklámmal foglalkozó (jogi és etikai) szabály fontos része.
- szexuális szolgáltatás reklámja
- tilos az olyan áru reklámja, amely szexuális ingerkeltésre irányul (tehát maga a termék célozza a szexuális ingerkeltést)
- Társadalom erkölcsi etikai normáit nem sértheti
- szexualitás öncélú használata
- pornográf reklám tilalma
- hátrányos megkülönböztetés, diszkrimináció tilalma
- ami sajtóban elfogadható, nem biztos, hogy közterületen is (erkölcs)
- könyv vagy műsor vagy film reklámja
Televízióban a korhatár szerinti besorolások „kiterjesztéseként” alkalmazható megkötés, hogy önszabályozás keretében gyermekműsorok nem tesznek közzé reklámot, ha az szellemileg-erkölcsileg a gyermekek kárára lehet. Ilyen lehet például a felnőtt tartalmú vagy kétértelmű reklám (pl. a reklám szövege felnőttek számára szexuális utalást, párkapcsolati humort tartalmaz), vagy ha a reklám tartalma, képi megjelenítése megnehezíti a gyermekkorú néző számára a reklámként való azonosítást (rajzfilmfigurákat, mesét tartalmaz).